Dalam X sedar




Maaf sebab gambar kurang terang ...
Rancak betul makcik2 ni bersembang ...
Tanpa mereka sedari, ada satu perkara yang berlaku di situ...
Perhatikan makcik berbaju kuning & bertudung biru ...

MANA KEPALANYA ???!!!!

Keaslian Lagu CInta 3 Segi



Sejak akhir2 ni, Malaysia digemparkan dengan lagu 'Perminataan Terakhir ataupun nama lainnya 'Cinta Tiga Segi'. Mungkin ada yang belum tau tentang apakah lagu ini. So, jom baca cerita sebenar.

Kisah:

Kedukaan seorang lelaki yang cuma seminggu untuk berkahwin dengan wanita pilihannya terpaksa akur terhadap kehendak wanita itu untuk memutuskan hubungan dan kembali kepada teman lelaki sebelumnya.

Atas pemikiran pendek, lelaki tersebut telah menamatkan riwayat kedua-dua wanita dan lelaki kekasih lama wanita tersebut.

Lelaki tersebut menyerah diri dan memohon hukuman gantung dijatuhkan keatasnya. Sebagai permintaan terakhir sebelum menjalani hukuman, lelaki tersebut telah memohon untuk memanggil kawan- kawannya untuk merekodkan nyanyian tulus dari hatinya.


Hmmm..... apa kata kita baca dulu petikan akhbar ni :


Metro Ahad menghubungi Ayie menerusi e-mel dan berjaya mendapatkan penjelasan lanjut daripadanya.
Menurut Ayie, dia sedar tidak semua orang percaya dia mencipta lagu itu kerana ramai mendapat tahu lagu itu menerusi rakan dan telefon bimbit.

Bagaimanapun, katanya, tiap yang benar akan tetap selalu jadi yang benar.

“Lagu itu saya cipta pada 1998 dengan judul ‘Perangkap Cinta’ ketika di bangku sekolah. Saya masih ‘hijau’ lagi dalam mengarang lagu kerana teringin sangat menjadi penyanyi.

“Kerana ditinggalkan kekasih yang saya tunggu bertahun-tahun, saya menggunakan kisah hidup saya untuk mendapat ilham mencipta lagu itu,” katanya.

Ayie berkata, dia memberi lagu itu kepada rakannya untuk didengar dan ia menjadi detik permulaan lagunya tersebar.

“Seorang rakan menyuruh saya merakam lagu itu supaya dia boleh menyimpannya di dalam komputernya. Dia memberi rakan perempuannya mendengarnya dan saya percaya dari situ, mulalah merebak cerita mengenai lagu saya melalui perkongsian fail di komputer.

“Seorang rakan saya lagi pula dihukum penjara kerana kes gaduh dan dadah. Dia pula menyanyikan lagu saya di penjara dan memberitahu saya, waktu di penjara, sesiapa yang mendengar memang suka lagu itu,” katanya.

Menurut Ayie, lagunya mula tersebar di Singapura pada 2001 dan semua orang di Singapura tahu itu lagunya.

“Lagu itu dah “hot” berapa tahun lalu di Singapura dan ia menjadi kontroversi di Malaysia tahun lalu, malah sehingga hari ini. Saya tak mampu lagi mengulangi kisah lagu saya pada setiap orang yang ingin tahu mengenai lagu itu.

“Tiada gunanya saya menipu. Saya tak ‘makan’ duit daripada lagu itu dan saya tak inginkan nama untuk lagu itu,” katanya.

Ayie berkata, cerita mengenai banduan yang dikatakan mencipta lagu itu adalah tidak benar.

“Jika benar banduan itu menciptanya, sila beritahu keluarganya supaya menghubungi saya secepat mungkin.

“Lagu itu juga bukan daripada kumpulan Strategi seperti didakwa pihak tertentu. Rakaman versi rock lagu itu adalah daripada kawan baik saya yang merakam lagu itu menggunakan komputer di rumah,” katanya.


So, kita dapat buat kesimpulan tentang isu ini:


Kononnya, lagu ini dirakam oleh banduan yang telah membunuh tunangnya.
Lagu ni ada dua tajuk iaitu Permintaan Terakhir dan Cinta Tiga Segi.
Terdapat video rakaman Hazwan (banduan) membunuh tunangnya di Internet.
Ramai x setuju video itu video pembunuhan tunang Hazwan kerana walaupun background musicnya lagu Permintaan terakhir, tetapi video itu berasal dari Iraq.
Tuan punya lagu Ayie kata lagu ni ciptaannya dan isu banduan tu hanyalah rekaan.
Ayie ditemuramah wartawan Metro Ahad dan semua orang telah membaca wawancaranya.
Masih ada pihak yang ragu -ragu.
So, persoalannya sekarang :


' ADAKAH LAGU INI NYANYIAN HAZWAN ATAUPUN CIPTAAN AYIE ???

Kematian lagenda Bruce Lee



Seperti yang kita semua tahu, Bruce Lee merupakan seorang pengamal Kung fu yang begitu hebat. Namanya dihormati oleh pengamal2 Kung fu & seni bela diri di seluruh dunia. Sudah tentu, apabila beliau meninggal, maka akan ramai yang tertanya2 ..



Bruce Lee yang hebat Kung fu pun meninggal masa muda ker ?
[ BEBERAPA HARI SEBELUM KEMATIAN ]


Sudah tentu, sekuat mana pun seseorang itu, satu hari dia pasti akan menemui ajalnya. Menurut berita - berita dan sumber di Internet, media masa dan media cetak, beliau meninggal kerana satu penyakit. Beliau pengsan ketika sedang buat 'dubbing' untuk filem Enter The Dragon. Kemudian, beliau dapat disembuhkan daripada penyakit tu dengan bantuan seorang doktor.


[ BEBERAPA JAM SEBELUM KEMATIAN ]


Pada 20 Julai 1973, Bruce Lee pergi ke makan malam bersama dengan George Lazenby, aktor James Bond yang popular pada masa itu.


[ BEBERAPA MINIT SEBELUM KEMATIAN ]


Kemudian, jadualnya begitu sibuk . Pada petangnya, dia merasa sakit kepala lalu menggunakan ubat analgesic (painkiller) dan equagesic (yg mengandungi aspirin dan muscle relexant ). Jadi, lebih kurang pukul 7.30 pm, dia pun berehat dan tidur. Tetapi, selepas dia tidak turun makan malam, Chow datang ke apartmentnya dan mengejutkan Lee tapi sayang, Lee tidak bangun. Seorang doktor cuba untuk menyedarkannya sebelum Lee dihantar ke Queen Elizabeth Hospital. Tetapi, Lee sudah pon meninggal sebelum sampai di hospital.

Bukti Spekulasi Kematian Bruce Lee:

[ # SPEKULASI 1 ]


Ni introduction ...


Do you guys know that Bruce Lee was beaten by a Silat Guru from Malaysia? In 1973, Dato Meor Abdul Rahman used deadly hand technique known as “Kipas Senandung” to send Bruce Lee flying.

The blow was devastated. Bruce died days after he lost his bout. The incidence was not revealed because Bruce Lee was a high profiled martial artist. Bruce Lee must be too arrogant that he underestimated the power of Silat.

He should study on Silat first before blindly making a challenge to a Guru who had years of Silat experience. One thing we must remember, when you claim that you are the best martial artist, there are many who are are better than you.
Menurut info ni, Bruce Lee pernah dikenakan satu jurus Silat yang bernama KIPAS SENANDUNG oleh seorang Tok Guru Silat Malaysia yang bernama DATO' MEOR ABDUL RAHMAN .


Ni pun lagi satu artikel. Walaupun panjang, tapi korang kena baca. Mesti korang terperanjat.




Bruce Lee merupakan lagenda dalam dunia seni beladiri. Kalau tak kerana jasa2 Bruce Lee, orang putih tak reti nak berkungfu. Boleh dikatakan,Bruce Lee adalah orang yang memperkenalkan kung fu di Hollywood.Pada zaman kegemilangannya, Bruce Lee masih muda. Umur awal 30 tahun.

Beliau belajar daripada semua orang dan sanggup mengajar kepada semua orang.Ini adalah revolusi pada masa itu kerana kesemua mahaguru kungfu hanya mengajar ilmu kungfu kepada orang Cina sahaja, tidak kepada bangsa asing terutama orang2 putih.Bruce Lee ni mencipta sistem tempur bernama Jeet Kun Do, yang mana adalah falsafah beladiri yang bebas menggunakan apa sahaja teknik. Just take whatever useful & good to you, janji boleh menang.

Dalam keghairahan inilah, Bruce Lee mencabar mana2 sahaja mahaguru yang hebat2 pada masa itu untuk test power. Bruce Lee memang hebat. Beg pasir boleh pecah sekali sepak sahaja. Bruce Lee suka cabar orang lain yang hebat2.Antaranya ialah Mahaguru Silat gayong Malaysia, Dato Meor Abd. Rahman(Gambar Bawah)

Pada tahun 1973, Mahaguru Dato' Meor Abdul Rahman telah keluar negara untuk melawat saudaranya yang menetap di England. Pemergian beliau diteman ioleh Dato' Syed Ahmad Jamalullail, seorang saudaranya. Dalam perjalanan pulang ke tanahair, pesawat yang mereka naiki telah singgah sebentar dilapangan terbang di Hong Kong. Ketika menunggu penerbangan berikutnya,beliau telah disapa oleh Bruce Lee, pakar Kung Fu dan seni beladiri Jeet Kune Do. Bruce Lee telah mendapat tahu bahawa Mahaguru Silat Seni Gayong, Meor Abdul Rahman telah berada di Hong Kong.

Setelah memperkenalkan dirinya sebagai Bruce Lee, si Raja Kung Fu, Bruce Lee telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman agar bertarung dengannya. Beliau ingin melihat sejauh mana hebatnya seni mempertahankan diri milik orang Melayu yang dinamakan silat itu. Bruce Lee dengan angkuhnya berkata jika Meor Abdul Rahman menang dalam pertarungan itu, silat Meor Abdul Rahman adalah yang terbaik, TETAPI jika Bruce Lee pula yang memenangi perlawanan itu, Seni Jeet Kune Do ciptaannya adalah yang terbaik didunia. Kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman rupa-rupanya telah sampai kepengetahuan Bruce Lee.
Sebelum daripada itu, pada tahun 1972,serombongan pakar-pakar Kung Fu Hong Kong telah datang ke Malaysia untuk mencari tokoh-tokoh seni beladiri yang dapat bertarung dengan Bruce Lee. Rombongan pakar Kung Fu ini telah berjumpa dengan Dato' Meor Abdul Rahman di Taiping. Dalam pertemuan tersebut, mereka telah mencabar Dato' Meor Abdul Rahman untuk menunjukkan kebolehan beliau.Dato' Meor Abdul Rahman telah menangkap serta mengunci kesemua enam orang ahli-ahli Kung Fu tersebut. Kemudian, Dato' Meor telah menyuruh ahli-ahli Kung Fu tersebut bertemu dengan murid kanannya pula iaitu Cikgu Ahmad bin Lazim.

Memandangkan Bruce Lee masih muda dan mentah, Dato' Meor Abdul Rahman telah menasihati Bruce Lee agar melupakan sahaja niatnya hendak mencuba beliau. Namun, Bruce Lee tetapberdegil juga. Oleh kerana Bruce Lee terus mendesak, maka Dato' MeorAbdul Rahman akhirnya menyahut juga cabaran daripada Bruce Leetersebut. Untuk mengelakkan keadaan daripada menjadi gempar, Bruce Leedan Dato' Meor Abdul Rahman dengan ditemani oleh beberapa orang menujumasuk ke dalam bilik tetamu di lapangan terbang tersebut.

Sebaik sahaja melihat Dato' Meor Abdul Rahman telah bersedia, Bruce Lee pun dengan kepantasan serangan kakinya pun mula mengasak. Setelah beberapa serangan berjaya dielak, akhirnya Dato' Meor Abdul Rahman tiada pilihan lain melainkan bertindak balas dengan melepaskan satu pukulan tangan(Kipas Senandung) yang tepat mengenai rusuk Bruce Lee. Pukulan tangan Dato' Meor Abdul Rahman yang nyata berbisa telah menyebabkan Bruce Lee jatuh tersungkur dan menggelupur kesakitan. Kerana belas kasihan ke atas Bruce Lee, Dato' Meor Abdul Rahman pun menawarkan bisa pukulannya ke atas Bruce Lee menggunakan air yang didoakan dan disapuke kawasan sakit tersebut.

Setelah Bruce Lee pulih daripada kesan pukulan Dato' Meor Abdul Rahman tersebut, akhirnya Bruce Lee dengan rendah diri, mengakui kehebatan Dato' Meor Abdul Rahman dan ilmu silat yang dimilikinya. Tidak lama selepas peristiwa pertarungan BruceLee dengan Dato' Meor Abdul Rahman ini, Bruce Lee dilaporkan telah meninggal dunia di Hong Kong akibat penyakit misteri.(Menurut Daniel Inosanto, murid kanan Bruce Lee, di hari-hari terakhir Bruce Lee sebelum beliau ditemui mati, Bruce Lee giat mengkaji tentang Seni Silat Melayu. Kini tugas Bruce Lee disambung oleh Daniel Inosanto, sebagai satu-satunya pewaris JKD yang ditauliahkan oleh Bruce Lee. DanielInosanto telah memasukkan Silat sebagai sebahagian daripada matapelajaran Jeet Kune Do nya.)
Menurut artikel ni pulak, Bruce Lee meninggal beberapa hari selepas terkena ' Kipas Senandung ' Dato' Meor Abdul Rahman.


[ # SPEKULASI 2 ]


Kononnya, Bruce Lee kena jurus silat dari orang lain ...


si bruce lee ni mmg jenis cakap besaq ..
ske cabar org..sebab bajet jet kue do dia hebat.
mmg tak dinafikan mmg hebat..sebab dah ramai try lwn suma ditumbangkan..

but lwn dgn tok guru silat ni(Pak Wan Teh)..dia kne satu jurus yang bukan calang2 pahlawan ada jurus tu..
sebab nye..bruce ni kutuk org melayu!..

kan dah kene sebijik..

Bruce Lee mati sebab berlawan dengan Zulkarnain Silat Pencakar harimau kalau xsilap aku..
Tapi, disebalik cerita nih, ada cerita lain yang membuatkan bruce lee mati mengejut bila berlawan dengan zulkarnain nih..
Bruce Lee pernah mencabar Pak Ndak Majid Md Isa bertarung kerana hobi bruce lee memang macam tu pn, nak tunjuk dialah paling teror..

Tapi, pak ndak majid menolak pelawaan bertarung tuh..
tup2, bruce lee menyerang Pak Ndak, Pak Ndak pn dok elak2..
Last2 Pak Ndak bagi buah terakhir, tmpaQ dada bruce lee..
Trus rebah n muntah darah bruce lee tu sebab dikatakan jantung n peparu dia hampir hancur..

Pak Ndak xbunuh bruce lee, dia cuma bagi bruce lee ingat jangan memperlekehkan seni silat melayu..
Tapi bruce lee nih xserik2, lepas sembuh je sakit dia, dia teruskan lagi niat sucinya itu dengan mencabar lak zulkarnain..

Pe lagi?? Dah memang luka dalam, kena lak dengan buah zulkarnain tuh, KO la bruce lee..


[ # SPEKULASI 3 ]


Bruce Lee ni kononnya guna dadah ...


So, kesimpulannya Bruce Lee dikatakan meninggal sebab :


SUDDEN DEATH (KES DIA MAKAN UBAT TU..)
'KIPAS SENANDUNG' DATO' MEOR ABDUL RAHMAN
KENA JURUS SILAT DARI ZULKARNAIN
GUNA DADAH

Cas Henfon Kat pokok Getah



Zaman skank, kalo la enset korang mati tetiber kerana kehabisan bateri .. korang xyah risau lagi ... g cari je pokok getah yang ada plug..

Pendedahan kejadian 11 september




Kini, setelah hampir 5 tahun kejadian 11 september , semakin ramai yang sudah meragui kesahihan cerita rasmi "pengganas Islam" yang melakukannya. Namun begitu, masih ada manusia-manusia bangang yang masih yakin itu semua perbuatan "pelampau Islam".

kini, seorang bekas penasihat Bush sendiri akan tampil ke depan dan membongkar rahsia bahawa kejadian 9/11 ini adalah didalangi oleh Bush dan kuncu-kuncunya. Dr Morgan Reynolds, bekas penasihat ekonomi Department of Labor pemerintahan Bush akan memberi satu ceramah khas mengenai pembohongan 9/11 pada 6 hb Mei ini di University of Wisconsin.

Dr Reynolds menegaskan bahawa kedua-dua bangunan WTC hanya akan runtuh jika diletupkan secara sistematik. Jumlah minyak kapalterbang tidak cukup untuk meleburkan keluli rangka bangunan sehingga bangunan rebah. Tidak pernah ada bangunan tinggi yang runtuh akibat kebakaran sebelum dan selepas 9/11. Antara kandungan hujah-hujah beliau adalah seperti berikut:-

"Reynolds argues that the Twin Towers and World Trade Center Building 7 were destroyed in a manner that can only be explained by controlled demolition with pre-planted explosives-which should not be surprising, since no steel framed high-rises have ever collapsed in the way the three World Trade Center buildings did for any other reason. In his article "Why Did the World Trade Center Skyscrapers Collapse?" Reynolds writes that among the many features of the WTC demolitions that suggest explosives, rather than jet-fuel fires, are:

1. Fire had never before caused steel-frame buildings to collapse except for the three buildings on 9/11, nor has fire collapsed any steel high rise since 9/11.

2. The fires, especially in the South Tower and WTC-7, were small.

3. WTC-7 was unharmed by an airplane and had only minor fires on the seventh and twelfth floors of this 47-story steel building yet it collapsed in less than 10 seconds.

4. WTC-5 and WTC-6 had raging fires but did not collapse despite much thinner steel beams (pp. 68-9).

5. In a PBS documentary, Larry Silverstein, the WTC lease-holder, recalled talking to the fire department commander on 9/11 about WTC-7 and said, ".maybe the smartest thing to do is pull it," slang for demolish it.

6. FEMA, given the uninviting task of explaining the collapse of Building 7 with mention of demolition verboten admitted that the best it could come up with had "only a low probability of occurrence."

7. It's difficult if not impossible for hydrocarbon fires like those fed by jet fuel (kerosene) to raise the temperature of steel close to melting.

Professional demolition, by contrast, can explain all of these facts and more. Demolition means placing explosives throughout a building, and detonating them in sequence to weaken "the structure so it collapses or folds in upon itself". In conventional demolitions gravity does most of the work, although it probably did a minority on

9/11, so heavily were the towers honeycombed with explosives.

1. Each WTC building collapse occurred at virtually free-fall speed (approximately 10 seconds or less).

2. Each building collapsed, for the most part, into its own footprint.

3. Virtually all the concrete (an estimated 100,000 tons in each tower) on every floor was pulverized into a very fine dust, a phenomenon that requires enormous energy and could not be caused by gravity alone (".workers can't even find concrete. 'It's all dust,' [the official] said").

4. Dust exploded horizontally for a couple hundred feet, as did debris, at the beginning of each tower's collapse.

5. Collapses were total, leaving none of the massive core columns sticking up hundreds of feet into the air.

6. Salvage experts were amazed at how small the debris stacks were.

7. The steel beams and columns came down in sections under 30 feet long and had no signs of "softening"; there was little left but shorn sections of steel and a few bits of concrete.

8. Photos and videos of the collapses all show "demolition waves," meaning "confluent rows of small explosions" along floors (blast sequences).

9. According to many witnesses, explosions occurred within the buildings.

10. Each collapse had detectable seismic vibrations suggestive of underground explosions, similar to the 2.3 earthquake magnitude from a demolition like the Seattle Kingdome (p. 108).

11. Each collapse produced molten steel identical to that generated by explosives, resulting in "hot spots" that persisted for months (the two hottest spots at WTC-2 and WTC-7 were approximately 1,350o F five days after being continuously flooded with water, a temperature high enough to melt aluminum (p. 70). ("Why Did the Trade Center Skyscrapers Collapse?" by Morgan Reynolds: http://nomoregames.net/index.php?page=911 )

hitung titik2 hitamnya

Info Tentang Jalan Maut Di Malaysia



Berhati-hati ketika melalui jalan di bawah. Jangan pecut!

Kementerian Kerja Raya telah mengenalpasti 10 laluan maut ekoran kekerapan berlakunya kemalangan sehingga mengorbankan nyawa berpunca daripada reka bentuk permukaan jalan yang berbahaya.

Menterinya, Datuk Shaziman Abu Mansor berkata, sepanjang tahun lalu, seramai 57 pengguna maut dan cedera ketika melalui jalan-jalan tersebut.

Laluan tersebut ialah:

1. Kilometer 8, Seksyen 189, Jalan Muar-Melaka, Tanjung Gading, Johor.

2. Kilometer 16, Jalan Batu Pahat-Kluang, Johor.

3. Seksyen 35.2, Jalan Damar Laut, Pantai Remis, Perak.

4. Kilometer 35.2, Jalan Kangar-Mengkuang Layar, Perlis.

5. Seksyen 833.1, Jalan Butterworth-Alor Setar, Kedah.

6. Seksyen 399, Jalan Kuala Terengganu-Kemaman, Terengganu.

7. Seksyen 39, Jalan Kuantan-Segamat, Pahang.

8. Seksyen 259.5, Jalan Gua Musang-Kuala Krai, Kelantan.

9. Kilometer 33.5, Seksyen 468, Jalan Klang-Teluk Intan, Selangor.

10. Seksyen 41.8, Jalan Serting-Tencah, Negeri Sembilan.



So , jangan la cuba2 nak pecut kat highway2 ni lagi2 pada waktu malam ...
Sebab apa ?
Sebab ...
Lu pikirla sendiri .... Hehehe...

undang2 pelek di dunia



THAILAND :

* Dilarang keluar rumah tanpa memakai seluar dalam.

SWISS :

* Dilarang berkebun di hari minggu.

SWEDIA :

* Dilarang mengecat rumah tanpa izin dari kerajaan dan harus menggunakan cat yang sudah mendapat sertifikasi dari mereka.

KOREA SELATAN :

* polis wajib melaporkan jumlah wang rasuah yang mereka terima dari para pemandu yang ditahan.

SINGAPURA :

* Dilarang berjalan (bogel)
* Tidak flusk jamban setelah buang air di toilet, dikenakan denda.

UNITED KINGDOM :

* Dilarang menjual sayuran di hari minggu .
* Wanita dilarang makan coklat di tempat umum.

MEXICO :

* Wanita yang bekerja dilarang mengenakan pakaian seksi yang dapat “memprovokasi� rakan kerja selama jam kerja.
* Dilarang memaki di tempat umum.

AUSTRALIA :

* Dilarang mengangkat telepon pada deringan pertama.
* Dilarang mengenakan spenda Hot Pink di hari minggu.

YUNANI :

* Dilarang mengenakan topi di stadium , kerana dapat mengganggu pandangan orang lain.

KANADA :

* Dilarang menempel plester luka di tempat umum.
* Dilarang menyirami tananam di kebun waktu sedang hujan.
* Dilarang memanjat pokok.

PERANCIS :

* Dilarang berciuman di keretapi bawah tanah.

ISRAEL :

* Dilarang memelihara babi di Israel . Orang yang melakukannya akan ditembak mati.

AMERIKA :-
- ARIZONA :

* Dilarang memandu tanpa kasut.
* Dilarang bermain domino di hari Minggu.
* Dilarang memakai kumis palsu di gereja.
* Hukuman mati dikena bagi sesiapapun yang menaburkan garam di atas rel kereta api.
* Dilarang memandu dengan mata tertutup.

- ALASKA :

* Dilarang mengambil gambar beruang yang sedang tidur.
* Dilarang memberi minum bir pada rusa.
* Dilarang berjalan-jalan sambil membawa busur dan anak panah.

- ARKANSAS :

* suami diizinkan memukul isterinya, tapi tidak boleh lebih dari 1 kali sebulan.
* Dilarang memelihara buaya di dalam bathtub.
* wanita yang saling menggoda di tepi jalan, akan dikenakan 30 hari penjara.
* Dilarang membawa lembu berjalan-jalan di jalan utama di hari Minggu.

- CALIFORNIA :

* Binatang peliharaan dilarang dibiarkan berhubungan seks di sekitar lokasi sekolah, taman, dan tempat ibadah.

- COLORADO :

* Dilarang berdebat dengan polis, kecuali kenderaan Anda ditahan olehnya.

- CONNECTICUT

* Dilarang mencium istrinya di hari Minggu.

- FLORIDA :

* Dilarang bernyanyi di depan umum sambil mengenakan pakaian renang.
* Dilarang kentut di tempat umum setelah pukul 6 .
* Dilarang memecahkan piring dan gelas lebih dari 3 buah sehari.

- WASHINGTON :

* Dilarang menyusui anak di tempat awam.

MALAYSIA

* Motosikal wajib memasang lampu pada waktu siang.

Memang banyak yang pelik ... Apa punya undang2 entah .. Kat Amerika punya paling teruk ..

info Mimpi



1. Orang Buta Bermimpi
Orang yg buta sejak lahir dalam mimpinya memang tidak melihat “gambar-2” tapi mereka bermimpi tentang suara, sentuhan dan emosi yg mereka rasakan.

2. Kamu Akan Lupa 90% Dari Mimpimu
Sekitar 5 minit setelah kamu terbangun kamu akan terlupa 50% dari mimpimu, 10 minit kemudian 90% “jalan cerita” mimpimu akan terlupakan.

Penulis puisi terkenal Samuel Taylor Coleridge pada suatu waktu terbangun setelah mendapatkan mimpi yg indah, dia lalu segera menuliskannya di kertas untuk menggambarkan mimpinya tadi, setelah menulis 5 baris tiba-2 ada orang yg datang kerumahnya.

Setelah urusan dg orang itu selesai Samuel bermaksud menyelesaikan puisinya tadi, tapi dia tdk berhasil mengingat lagi mimpinya.

Puisinya itu tidak pernah selesai.
Puisi yg tidak pernah terselesaikan itu berjudul “Kubla Khan” dan menjadi salah satu puisi paling terkenal di Inggris.
Robert Louis Stevenson ( penulis buku Doctor Jeckyll and Mr. Hyde ) dan Mary Shelley’s Frankenstein mendapatkan idea dari mimpi yg mereka alami.

3. Semua Orang Bermimpi
Semua orang bermimpi ( kecuali org sakit jiwa ) tapi laki-2 dan perempuan mimpinya berlainan. Lelaki mimpikan wanita, manakala wanita mimpikan lelaki

4. Mimpi Mencegah Tekanan Emosi.
Kajian mengenai tidur baru-2 ini, orang yg dibangunkan pada awal mimpi kemudian di tidurkan selama 8 jam sehari, setelah 3 hari menjadi kehilangan konsentrasi, marah, halusinasi dan tanda-2 gangguan emosi lainnya.

5. Rangsangan Dari Luar Mempengaruhi Mimpi
Disebut “Dream Incorporation” .

bagi yang pernah terkena, dia minum sebotol air tapi kemudian haus lagi… minum lagi… haus lagi begitu terus berulang dan akhirnya ter bangun dan rasa sedang kehausan.

6. Bermimpi Akan Lumpuh
Contohnya lari dari dikejar orang, atau binatang.

Hormon yg dihasilkan waktu kita tidur yg membuat saraf mengirimkan pesanan ke tulang belakang menyebabkan tubuh kita menjadi rileks, tidak bergerak dan lumpuh.

7. Memimpikan Apa Yg Kita Tahu

bermimpi berada di tempat yg asing dan bertemu dengan orang-orang yg tidak kenal. Tapi sebenarnya otak kita menciptakan , sebenarnya semua itu pernah kita lihat cuma kita sendiri tak mampu untuk mengingatnya lagi.

mimpi juga menipu waktu, contohnya kamu rasa masih berumur 5 tahun !
Tapi sebenarnya sudah dewasa.

memori otak kita mampu untuk merakam itu semua, jadilah “aktor dan setting” yg akan direplay dalam mimpi kita!

8. Mimpi Itu Tidak Seperti Apa Yang Terlihat

Apa yg kita lihat dalam mimpi sebenarnya merupakan simbolisasi dari hal lain. Otak kita kreatif waktu tidur, dia akan menggali database memori kita sedemikan dan kita sendiri takjub dengan mimpi aneh kita .

Bagaikan puisi mimpi itu merupakan penggambaran simbolisasi yg sangat dalam. Itulah sebab mengapa banyak orang yg tertarik dengan buku tafsir mimpi

9. Mimpinya tidak Berwarna.
12% orang normal mimpinya selalu hitam-putih lainnya mimpinya full colour.

Khasiat Ikan duyung



Hampir 85% penduduk di bumi pada hari ini tidak tahu dan tidak mempercayai ikan duyung.Ada yang mengatakan bahawa ikan duyung adalah hasil kajian ahli sains antara DNA manusia dan ikan yang tidak berjaya.Ikan duyung tidak boleh dicari dan hanya ALLAH sahaje yang menemukan makhluknya itu dengan manusia yang dikehendaki.Ikan duyung telah berjaya dibukti hidup di dalam dunia yang nyata ini dengan gambar dan juga nelayan yang tidak sengaja menangkapnya.Kebanyakan ikan duyung terdapat di indonesia.Ikan duyung suka tinggal di tempat seperti pulau yang tidak dihuni manusia dan juga pulau yang sunyi dan bersih.

15%orang yang tahu mengenai khasiat ikan duyung kebanyakannya adalah ahli perubatan traditional melayu ,orang laut,nelayan,bomoh dan dukun.Amat sukar bagi generasi orang muda skarang untuk mempercayai wujudnya ikan duyung kerana kebanyakan ikan duyung asal dari alam fantasi(kartun,cartoon,mainan).

Saya hanya tahu satu tempat di singapura yang menjual tulang ikan duyung(sekecil jari ibu dan bulat bewarna putih).Ia adalah sebuah kedai cincin yang membuat cincin pengasih ,pedinding,pemukul dan barang-barang hikmah dan sejenisnya.

Rambut dan tulang ikan duyung digunakan sebagai pengasih.Tulangnya dibentuk untuk membuat batu cincin dan rambutnya untuk minyak pengasih.Rambut ikan duyung bau hamis dan ia tidaklah panjang.Ikan duyung sungguh mujarab kepada ahli perubatan traditional melayu.Banyak kisah dan juga gambar tentang ikan duyung telah disebarkan ke masyarakat,hanya ia adalah unutk individu mempercayai atau tidak.Mata air ikan duyung juga digunakan sebagai pengasih.Semasa ikan duyung dibawa ke darat untuk disembelih,air mata akan keluar dan pada masa itulah ia ditadah oleh orang yang ingin mengambilnya.Ikan duyung wujud tetapi mukanya tidaklah secantik dan ayu seperti digambarkan di dalm banyak cerita.Ikan duyung juga mempunyai jantina.Hampir kesemua bahagian ikan duyung sungguh berguna untuk purubatan.

Toyol Dalam Botol






MARANG: Penemuan botol mengandungi lembaga bermata merah dibalut kain hitam dan diikat benang kuning dipercayai toyol di muara Sungai Merchang, mengemparkan penduduk setempat.

Penduduk percaya lembaga itu dibuang pihak tertentu ke laut sebelum ditemui sekumpulan remaja Kampung Merchang ketika bersukan.

Wan Kamal Wan Muda, 21, berkata dia menemui botol itu ketika bermain bola tampar berhampiran muara sungai berkenaan, kira-kira jam 6.30 petang.

Katanya, dia kemudian memaklumkan penemuan itu kepada rakan lain yang kemudian berkerumun untuk melihat makhluk mengerikan yang tidak bergerak di dalam botol berkenaan.

Saya tidak pasti sama ada botol ini dibuang penduduk kampung ini atau orang luar, tetapi yakin ia digunakan untuk tujuan tidak elok kerana sebaik memegang botol itu tangan saya panas, badan menjadi lemah dan tidak bermaya, katanya.

Wan Kamal berkata, bagi memastikan perkara sebenar, dia memberitahu bapanya, Wan Muda Wan Mohamad, 60, yang kemudian berpesan supaya tidak membuka penutup botol kerana bimbang sesuatu perkara buruk berlaku.

Katanya, bagi mengelak kejadian buruk, seorang pengamal perubatan tradisional di kampung itu menasihatinya supaya membuang semula botol berisi lembaga itu ke laut.

Ketika meneliti botol terbabit, Metro Ahad mendapati botol itu didapati hampir sama dengan botol yang ditemui penduduk kampung di Pekan, Pahang.

Malah, ia turut mirip botol yang didakwa toyol yang dipamerkan sehari di Muzium Pekan.

=======================================

PEKAN. Ribuan penduduk menyerbu Muzium Negeri Pahang bagi melihat makhluk aneh yang ditemui oleh seorang nelayan yang disimpan di muzium tersebut.

Makhluk yang berukuran kira-kira 15 sentimeter tinggi dan sebesar penumbuk orang dewasa itu berada di dalam botol serbuk minuman bersaiz 980 gram. Badan makhluk itu berwarna kehijau-hijauan dengan matanya merah saga, manakala badannya diselimuti kain hitam serta diikat dengan tali putih.

Info tentang FACEBOOK





Aku baru terbaca mengenai tulisan Khai di blognya mengenai Facebook. Selepas selesai membacanya, aku rasa terpanggil untuk berkongsi cerita mengenai Facebook ini. Walaupun bagi sesetengah orang cerita ini cerita lama, tetapi apa salahnya aku kongsikan sekali lagi sebagai info tambahan.

Ramai yang suka menggunakan laman web sosial seperti MySpace, Frienster, Taggeddan juga Facebook untuk mencari kawan dan juga member lama di ruangan maya. Adayang menjadikan laman web sosial sebegini sebagai satu tempat untuk mereka berkarya, tidak kurang juga yang menjadikannya sebagai satu tempat dalam memperjuangkan wadah dan pemikiran masing-masing. Yang penting, ianya PERCUMA dan itulah yang aku ingin kongsikan. Lamab web sosial sekarang tidak ubah seperti blog.

Dengan menggunakan umpan yang paling senang iaitu PERCUMA, berduyun-duyunpengguna Internet akan berusaha untuk mendapat satu account bagi diri masing-masing.

Apatah lagi kalau username mereka masih belum diguna pakai oleh orang lain.Betul`kan? Jadi sebagai pembuka kata, hari ini kita akan berkongsi sedikit info mengenai laman web sosial yang sedang meletup iaitu FACEBOOK.

Sebenarnya, ada sebahagian “dark side” yang tidak diketahui oleh berjuta pengguna internet di dunia ini mengenai Facebook. Ini adalah satu konspirasi teori yang telahpun menjadi fakta benar dan apa yang boleh kita lakukan sekarang adalah “lihat” dan “terus melihat”. Jika ada di antara kita yang telah meletakkan butir-butir peribadi sebenar di dalam Facebook, maknanya tiada apa lagi yang kita boleh lakukan.

Sedarkah kita siapa sebenarnya di belakang Facebook?Sedarkah kita bahawa semua data-data yang kita berikan itu telahpun disimpan oleh pihak CIA?

Mereka boleh mengakses semua mengenai kita dan dengan mudah mendapat semua butir-butir diri tanpa perlu bertanya kepada kita, bos kita, kawan-kawan kita, pihak universiti kita, keluarga kita dan banyak lagi sumber at anytime they want!!

Dan yang lebih menyedihkan lagi, ramai dari kita terutamanya rakyat Malaysia sudahpun memberikan 100% info dan butir-butir diri mereka dengan TEPAT. Apabila ditanya,mereka dengan mudah menjawab, “nanti kalau member lama atau member sekolah inginmencari kita… senang sikit!”

Malang sekali bukan itu yang berlaku. Dalam pada keghairahan yang kita sendiri wujudkan terhadap Facebook, kita sedikitpun tidak membaca dasar ataupun polisi yang Facebook letak di dalam laman web mereka.Yang kita tahu hanyalah PERCUMA dan sikap ramah dan jujur kita itulah yang bolehmemakan diri kita sendiri sebenarnya.
Cuba bayangkan!!!

Facebook yang telah menjadi kegilaan pengguna internet adalah tempat yang palingmudah untuk CIA mendapatkan data peribadi mereka dengan PERCUMA. Bagi pengguna kebanyakan (mereka yang bukan extreme), mungkin ia tidak akan membawakeuntungan kepada pihak CIA tetapi bagi mereka yang mempunyai “title” sebagai “professional” seperti seorang doktor, peguam, PROFESSOR, scientist dan yang seumpamanya… inilah MANGSA CIA yang sebenarnya.
Mengapa?
Kerana sama ada kita percaya atau tidak, ramai golongan professional yang meletakkan segala butir-butir mengenai diri mereka dengan lengkap bagai nak rak dengan alasan mereka mempunyai kawan di seluruh dunia dan masing-masing tidak mahu “kalah” dalam menceritakan semua kejayaan dan kegiatan yang telah mereka kecapi. Bukankah itu semua adalah PRIVACY diri sendiri?
Pernahkah kita/mereka fikirkan mengenai RISIKO yang mereka letakkan ke atas dirimereka sendiri?- Habis semua data mengenai aktiviti dimasukkan.- Habis semua data mengenai achievement diri dimasukkan.- Address, hometown, phone number, clubs, jobs, rekod pendidikan, interests, dailyschedule…. habis diberikan begitu sahaja. Itu semua akan disimpan oleh pihak CIAsebagai data yang boleh dijadikan statistik untuk kegunaan mereka pada masa hadapan. Malah, maklumat mengenai keluarga juga dimasukkan dengan selamba.
Halo…Kita marah bila orang mengambil tahu hal kita.Kita marah bila orang mencungkil privacy kita.Tapi kita tidak sedar yang kita telah “berikan” semuanya di dalam Facebook kita!Ikut percakapan kasar orang di warung kopi, bunyinya memang menarik. Ini dialognya:
Esok kalau katakan mereka hendak menyerang Malaysia, mereka sudahpun tahudimanakah golongan bijak pandai di Malaysia ini berada/tinggal. Sebelum dia serang,mereka akan bunuh dahulu golongan bijak pandai ini…. tiada apa yang tinggal.Bukankah semua info yang mereka perlukan sudahpun ada dalam tangan mereka?Facebook best!

Face book nombor 1 sekarang !!!Memang betul.Itu memang satu fakta. Tiada siapapun boleh menafikannya.Dan ini juga adalah satu fakta:

Facebook telah di tampung sebanyak USD500,000 oleh bekas CEO Paypal, Peter Thiel.Jadi tiada masalah untuk mempromosikannya. Tidak cukup dengan itu, sebanyak USD12.7 juta telah dilaburkan ke dalam Facebook oleh James Breyer dari Accel Partners. Mereka semuanya ada agenda yang mereka sendiri faham.

Bagi aku, bersosial di laman web seperti Facebook ini tidaklah salah. Malah bagus kerana silap haribulan, boleh buat duit lagi. Tapi berhati-hatilah dengan semua privasi diri sendiri. Jangan sesekali memberikan maklumat penting. Palsukan semua maklumat yang dirasakan tinggi privasinya. Maklumlah.. rakyat Malaysia inikan cepat terpengaruh.

Apalagi dengan mende PERCUMA sebegini.

Bukan hendak mengata diri sendiri, tetapi ini telahpun terbukti. Kalau tidak percaya,pergilah di Fotopages dan lihat siapakah pengguna terbesar Fotopages kelolaan rakyatIsrael tu…! Jawapannya adalah rakyat Malaysia. Tidak syak lagi…
Jadi, apa yang perlu kita lakukan sekarang?Jawapannya mudah. Bagi mereka yang pernah memasukkan data privasi mereka, senyum sahajalah. Bagi mereka yang belum dan baru nak mendaftar, berhati-hati. Itu sahaja.

lembaga Aneh semasa Kemalangan



Gambar ini diambil di sebuah kawasan kemalangan. Cuba Perhatikan betul-betul, kelihatan satu lembaga sedang ' tersenyum ' sambil melambai tangan. Ramai orang kata bahaea lembaga itulah yang menyebabkan bas itu terbabas.

Telekung sembahyang




Perkara ni mengingatkan aku tentang kes sejadah duduk di Shah Alam dan juga video sejadah solat yang dikatakan di Iran . Sama adagambar ini photoshop atau tidak, ianya masih belum diketahui .. Apa2 pun, gambar pertama telah dicemari dengan satu benda yang bewarna pink..Huhuhu

Kambing biri-biri dikacukkan dengan babi


Bas Dua Alam


Cicak BeroMen



inilah teknik sebenarnya cara cicak untuk membesarkan speasisnya

Motor Mat Rempit AMERIKAA





anjing jadian

marcedes SLK speacial Edition


t-shert kegemaran sesetengah remaja skank


Pen Untuk Skodeng.. baekkk punye


Islam Disembelih

video

Seksaan Kubur, Insaflah!!

video

Knapa Kurangnya Mekanik Di kalangan Wanita



inilah Factornyaaa

Bapa Termuda




GAMBAR menunjukkan Patten (kanan) duduk
di sebelah Chantelle memangku anak mereka.

LONDON - Seorang budak lelaki berumur 13 tahun, Alfie Patten menjadi bapa apabila kekasihnya melahirkan anak perempuan empat hari lalu di Britain, lapor sebuah akhbar semalam.

Kekasihnya, Chantelle Steadman yang berumur 15 tahun bersalin di Hospital Eastbourne, Timur Sussex dan anak mereka seberat 3.31 kilogram.

Menurut Patten, dia dan Chantelle memutuskan untuk tidak melakukan pengguguran selepas mengetahui berita kehamilannya.

Patten mempunyai ketinggian hanya 1.21 meter dan tubuhnya seperti seorang budak berumur lapan tahun.

"Saya tidak pernah berfikir mengenai cara kami mahu membesarkan anak kami.

"Saya tidak mempunyai wang poket. Kadang-kadang bapa saya memberikan saya £10 (RM52.49)," katanya.

Patten menjalin hubungan seks ketika berumur 12 tahun tanpa memakai kondom dan mengetahui kekasihnya hamil ketika usia kandungan adalah 12 minggu.

Berita kehamilan itu terbongkar enam minggu kemudian apabila ibu Chantelle, Penny, 38, mengesyaki sesuatu selepas melihat tubuh anaknya berisi.

Pasangan kekasih itu akan membesarkan anak mereka dengan bantuan ibu dan bapa Chantelle.

Ibu Chantelle berkata: "Kami sudah mempunyai lima anak dan ia merupakan satu tanggungjawab kewangan besar.

"Namun, kami merupakan sebuah keluarga dan kami akan meneruskan kehidupan."

Sebelum ini, bapa termuda di Britain ialah Sean Stewart yang berumur 12 tahun. Dia mendapat anak selepas dia melakukan hubungan seks dengan Emma Webster berumur 15 tahun di Sharnbrook, Bedford pada 1998. - Agensi

nIK aZiz Handal berSnooker

Budak Melayu Murtad



BUDAK MELAYU MURTAD!!!
APA ERTI ISLAM JIKALAU SALIB BERMAHARALELA DI LEHER!!
MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA!!
DIA MERASAKAN DIRI DIA HEBAT DAN MEGAH DENGAN SALIP DI DADA…
MEMALUKAN MAK PAK AJA.. MASYAALLAH!! ISH..ISH..ISH..
MACAMMANA NAK YAKINKAN AGAMA LAIN YANG AGAMA ISLAM NI SUCI SEDANGKAN UMATNYA SENDIRI MENGAGUNGKAN SALIP! NIE BUKAN SAJA BAGI MALU MAK PAK TAPI INI DAH MEMALUKAN ISLAM!!
DI DINDIN TERLEKAT KALIMAH ALLAH, DI DADA SALIP BERKUASA. NAUZUBILLAH ANAK SIAPAKAH INI???
MELAYU MACAM NI PATUT BAGI FREE AJE KAT ISRAEL BAGI TEMBAK ATAU PUN KASI SUMBAT BOM DALAM MULUT BIAR MELETUP BERKECAI!!!
TAK ADA ORG KA YG NAK MENGAMBIL TINDAKAN ATAS KEJAHILANNYA??
WAHAI KAUM MELAYU BANGKITLAH TENTANG HABIS2AN..
YA ALLAH BERIKANLAH PETUNJUK DAN HIDAYAHMU KEPADANYA SUPAYA DIA INSAF SEBELUM AJAL TIBA,, AMINNN.

Mak!!!

Bila dahaga, yang susukan aku.... mak
Bila lapar, yang suapkan aku.... mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. .. mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut.... Mak
Click Me! Bila bangun tidur, aku cari.... mak
Bila nangis, orang pertama yang datang .... mak
Bila nak bermanja, aku dekati.... mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah.... mak
Click Me! Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak
Bila nakal, yang memarahi aku.... mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.... mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah.... mak
Bila takut, yang tenangkan aku.... mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk.... mak
Aku selalu teringatkan .... mak
Bila sedih, aku mesti talipon.... mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu..... mak
Bila bengang.. aku suka luah pada.. mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah.... mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga.... mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu.... mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku.... mak
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk..... mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku.... mak
Click Me! Yang selalu berleter kat aku... mak
Yang selalu puji aku.... mak
Yang selalu nasihat aku.... mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk..... mak

Saya bukan gengster




KUALA LUMPUR: Di sebalik gemerlapan dunia hiburan, penyanyi dan pelakon, Awie, yang kini berpangkat Ayahanda dalam Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida), terpalit dengan kontroversi apabila dicop kepala samseng ala kongsi gelap yang dinamakan Kumpulan Naga.

Awie atau nama sebenarnya Ahmad Azhar Othman, 40, dikatakan menuntut layanan istimewa ala kepala gengster, selain mengutip wang keahlian RM3,600 bagi setiap ahli baru.

Penyanyi rock yang mencapai kegemilangan bersama kumpulan Wings pada lewat 1980-an itu dikaitkan dengan kegiatan samseng, memakai baju lambang naga bersama ahli kumpulannya serta berlagak seperti ketua kongsi gelap apabila duduk di kerusi besar ketika bermesyuarat manakala ahli lain perlu berdiri.

Malah, kedudukan beliau sebagai Ayahanda dalam Pekida juga dipertikaikan oleh sesetengah pihak.

Bagi mendapatkan kepastian terhadap dakwaan itu, Metro Ahad menemui pelakon watak antagonis filem Antoo Fighter yang kini ditayangkan di pawagam, sekali gus buat pertama kalinya Awie mendedahkan pada umum mengenai pembabitannya dalam Pekida.

Ikuti penjelasan Awie kepada wartawan Metro Ahad, ASMIZAN MOHD SAMIRAN dan SHAMRAN SARAHAN.

“JANGAN fitnah saya begini, saya bukan orang tepi jalan. Saya dah okey. Saya memilih menyertai Pekida untuk mengajar saya menjadi penyabar.

“Di bawah majlis saya, saya dilantik sebagai ayahanda pengerusi di Ukay Perdana.

“Apa yang kita lakukan, kita menjaga kebajikan jemaah, daripada segi silaturahim, ekonomi dan kebajikan,” katanya ketika ditemui, baru-baru ini.

“Orang kata saya samseng, saya tak akan cakap apa. Perbuatan lebih logik daripada bercakap. Orang boleh cakap apa saja.

“Saya akan buktikan dengan cara saya, bukan dengan cakap saja. Biar semua orang di bawah (ahli Pekida) dapat informasi sebenar.

“Saya terkejut dapat berita ini. Saya sudah tunjukkan dan buktikan saya tidak terbabit dengan pelbagai dakwaan yang dilemparkan.

“Saya tidak tahu bagaimana boleh timbul dakwaan saya ketua kumpulan Dragon (Naga),” katanya.

Awie turut mengandaikan namanya dikaitkan sebagai kepala Kumpulan Naga kerana dulu beliau pernah menyertai kelab motosikal, Dragon Malaya.

“Apabila terpaut dengan nama ini (Naga), saya ambil kesempatan pakai nama itu buat kumpulan bersama Man Kidal, Yan dan Jojet. Selepas itu keluar pula (album Wings) Naga Keramat.

“Apa salah orang nak pakai naga. Di merata tempat ni orang pakai lambang naga untuk pelbagai tujuan.

“Saya orang paling taat (Pekida). Saya ikut apa saja yang saya belajar. Saya tak pernah lari daripada kebenaran,” katanya..

Awie menjelaskan, dia menyertai Pekida di atas hasrat untuk bersatu padu dalam satu pertubuhan Melayu yang memperjuangkan hak dan kebajikan di atas nama Islam.

“Saya duduk dalam Pekida nak bersatu dengan orang Melayu, bukan nak menghancurkan.

“Macam mana dia (pihak berkenaan) boleh cakap saya duduk macam raja (duduk di kerusi khas dan orang lain perlu berdiri).

“Ini semua tidak betul. Tidak pernah saya buat macam tu. Gila ke?

“Apa yang dikatakan saya duduk di kerusi besar, kepala gengster? Saya pakai topeng pun orang kenal, itu Awielah. Gila saya nak buat!” katanya.

Menceritakan sejarah pembabitannya dengan Pekida, Awie berkata, dia mula menyertai Pekida pada 2001 dan bermula dari bawah hingga dilantik sebagai Abang Long dan Ayahanda.

“Saya dinaikkan oleh Majlis Tertinggi pada 2004 sebagai Ayahanda.

“Saya tolak pada mulanya, tapi kerana hormat pada Ayahanda Haji Malik Ranting dan Ayah Pa, saya terima.

“Saya ada watikah (pelantikan sebagai Ayahanda) dan saya boleh buktikan. Saya tak pernah minta dengan sesiapa,” katanya.

Awie berkata, sebagai artis, lingkungan kehidupannya adalah di kelab malam dan pentas, namun apabila menghadiri majlis tertentu anjuran Pekida, beliau amat berdisiplin.

“Saya boleh buktikan dengan gambar, aktiviti yang pernah saya lakukan. Saya terbabit dengan aktiviti kebajikan anak yatim, membantu sekolah agama di Johor.

“Adakah pihak berkenaan (yang menuduh) ambil peduli atau membantu semua ini?

“(Dakwaan) itu memfitnah dan menganiaya saya. Bagaimana orang boleh berkata mengenai saya, sedangkan saya tak pernah jumpa mereka seumur hidup.

“Mereka tak tahu apa gerakan dan aktiviti yang saya lakukan selama bersama Pekida,” katanya.

Menurut Awie, beliau teraniaya dengan pelbagai fitnah hingga pernah ditahan polis kerana disyaki terbabit dengan pelakuan jenayah.

“Hidup saya memang teraniaya dengan benda-benda macam ini.

“Pernah satu ketika saya diambil pada jam 1 pagi oleh polis kerana 10 orang yang ditahan di lokap ‘petik’ (kaitkan) nama saya.

“Saya tak kenal pun siapa mereka. Apabila saya jelaskan keadaan sebenar, baru saya dilepaskan dan polis pun faham.

“Ia menjadi tanda tanya kenapa mereka ‘petik’ nama saya.

“Kalau betul tuduhan yang dilemparkan kepada saya, saya sanggup koyak kad keahlian. Selama ini saya dikenali pun bukan kerana Pekida.

“Saya selesa dengan hidup saya. Saya sayangkan Pekida. Kalau pentadbir (Pekida) tidak okey, saya masih dengan Pekida. Namun dengan cara dan permainan saya.

“Kalau orang kata Pekida jahat, saya kata tidak.

“Inilah pertubuhan yang menyatukan anak Melayu. Kalau nak mempolitikkan NGO, inilah jadinya,” katanya.

Berhubung dakwaan bahawa beliau meminta diberi penghormatan layanan berstatus Ayahanda sebagai syarat menghadiri Perhimpunan Agung Pekida Ke-15, Awie berkata:

“Memang saya Ayahanda, apa mereka cerita? Mereka gila ke apa?

“Saya masuk Pekida kerana jalan ini yang saya suka. Mereka memburukkan saya untuk mencari nama dalam Pekida, mereka ini dayus.

“Kenapa tak berdepan dengan saya? Kenapa mesti memfitnah?

“Saya tak pernah buat permintaan itu. Lan Gajah (Pengerusi Pekida Daerah Bukit Bintang, Roslan Dahaman) yang telefon saya, tetapi saya tak dapat nak pergi.

“Dia (Lan Gajah) tawarkan untuk bawa wakil sebagai ahli keselamatan.

“Ketika itu saya tak dapat hadir kerana ada di luar kawasan.”

Awie berkata, beliau berpegang pada amalan berbaik dengan semua orang dan menjauhi penganiayaan terhadap hidup orang serta jangan menyusahkan hidup orang.

“Kalau baik dengan orang, orang akan bantu kita dan dari situ datangnya ekonomi. Kalau kita hidup susah, adik beradik lain akan membantu.

“Kalau seorang bagi seringgit, 10 orang sudah 10 ringgit, kalau 100 sudah 100 ringgit.

“Jadi, ekonomi kita dapat dibantu kalau dalam keadaan terdesak.

“Apa yang diminta Allah di akhirat nanti adalah kebajikan kita.

“Kita ada sekolah agama yang dibantu, ahli majlis bersatu. Anak yatim yang patut diraikan, kita raikan,” katanya.

Protokol yahudi







Fashion
Fesyen terutama perempuan yang bermacam-macam..
sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat....
Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat
yang kekadang menampakkan pusat?
Yang mewarnakan rambut lagi teruklah...
Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan......
Bila warnakan rambut..mestilah tidak bertudung sebab kalau
bertudung..bagaimana nak menayangkan warna rambut yang terkini itu....
Kalau dah rambut diwarnakan.... sembahyang pun tak sah....
malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air...
itu tak kira yang cukur bulu kening lagi...

Food..Makanan..
Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasuklah
MC D, Kentucky , Pizza hut....dan seribu satu macam lagi...
Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina.....
masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan...
tapi makanan Barat menjadi kebanggaan...
Bila makanan datang dari Barat.. adakah kita yakin tentang
halalnya? Contoh Kentucky ...rempahnya datang dari Amerika....
siapa nak pergi check...halal ke tidak?
Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap...
Maka lahirlah Umat Islam yang bukan perangai saja macam
yahudi... tetapi berfikiran pun macam yahudi...Nauzubillah.....
Yahudi makan Islam lagi....

Sport...
Pelbagai jenis sukan di tonjolkan dan lelaki dengan
perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan...
hinggakan sekarang bola sepak pun perempuan main juga.....
Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali,
sembahyang pun banyak yang miss.....bukan yang bermain sahaja tak sembahyang.....
yang menonton pun tak sembahyang juga .........
Kalau menonton dirumah.... akan lambat sembahyang sebab takut tak
nampak macam mana masuk GOL.......
Yahudi gol lagi.......sampai ada ulamak kata...kerana sukan
...sembahyang boleh tangguh...Mashaallah,..

knapa kita dihina????


Berita Terhangat

Penarik kereta digantung kerana bunuh lelaki Bajau

SHAH ALAM: Seorang penarik kereta hari ini dijatuhi hukuman gantung sampai mati oleh Mahkamah Tinggi di sini setelah didapati bersalah membunuh seorang lelaki Bajau dengan cara menikamnya sebanyak sembilan kali menggunakan senjata tajam enam tahun lepas.

Hakim Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad menjatuhkan hukuman itu setelah mendapati pihak pendakwaan berjaya membuktikan kes melampaui keraguan yang munasabah ke atas tertuduh, Irwan Amat, 32, yang juga anggota Pertubuhan Kebajikan dan Dakwah Islamiah Malaysia (Pekida).

Timbalan Pendakwa Raya Wan Shaharuddin Wan Ladin mewakili pendakwaan sementara Irwan diwakili peguam Muhammad Rafique Rashid Ali.

Tertuduh, dari suku Suluk, Sabah, didakwa membunuh Jibal Salim, 34, seorang buruh, di tempat letak kereta Blok Cempaka, Country Homes, Rawang dekat sini, kirakira pukul 9.45 malam pada 16 Okt 2003.

Berhati-hati Beli purse Mahal2


Cancer Payudara


Factor:
A “risk factor” is anything that increases your risk of developing breast cancer. Many of the most important risk factors for breast cancer are beyond your control, such as age, family history, and medical history. However, there are some risk factors you can control, such as weight, physical activity, and alcohol consumption.

How Control:
Weight. Being overweight is associated with increased risk of breast cancer, especially for women after menopause.
Stress and anxiety. There is no clear proof that stress and anxiety can increase breast cancer risk.
Recent oral contraceptive use. Using oral contraceptives (birth control pills) appears to slightly increase a woman’s risk for breast cancer, but only for a limited period of time.


Hai para wanita, air dalam botol plastik di dalam kereta Anda, sangat lah berbahaya!!! !Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payu dara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payu dara,terutama di Australia.Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payu dara baru-baru ini.Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.Doktor berkata bahawa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara.Jadi tolong berhati hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirim kan ke teman-teman wanita Anda.Informasi seperti ini sangat lah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payu dara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.

Menghina islam


ini a cari kaum yahudi mencaci agama suci kita, dalam kita tidak sedar ade sesetengah antara kita yang sedang menyokong puak yahudi, memakai kasut berjenama yang perkataan Allah diletak di kaki, motifnya, sesiapa yang ingin mmbeli kasut x kira di pasar malam atau di super maket... sila teliti dengan baeekkk punya