Cinta dan Planta


cinta dan planta... mana lagi seronok dirasai?... ade orang cakap cinta lagi seronok, dan ade orang cakap planta lagi seronok untuk dirasai, Tapi bagiku planta lagi seronok dirasai kerana, planta boleh masuk kedalam perot ... dan boleh menambah 3 kilo lemak lagi, tp cinta??? menyakitkan ati, membunuh hati... itu je yang sebetol ungkapan yang diungkapkan. memang pompuan mengeluarkan hujah "lelaki smua sama", dan laki mengeluarkan hujah "perempuan semuanya sama"... kalo dianalisis dengan ilmu bahasa yang pernah aku pelajari, semua hujah itu boleh dipakai guna, tapi adakah anda tau bagaimanakah diriku yang merasai???.... aku boleh pakai satu hujah sahaja kerana bagiku memang betol perempuan smua sama, tidak lebih dari 3 perkara, tp itu hujah aku,yang sebetolnya, tidak smua perempuan sama dan tidak smua laki sama, siapa yang pernah merasai peritnya, akan mengatakan planta itu lagi best dari cinta...tetapi sesiapa yang mendapat cinta yang betol dapat tertusuk ke dalam hati memang beruntung, aku juga mengimpikan suasana itu, tetapi hanya permaenan mimpi.. mungkin juga khayalan semata mata. kerana bagiku,aku sudah tidak percaya cinta itu wujud, kerana kewujudannya diluar jangkaan, x salah kita bercinta tapi berwaspada dengan perasaan, kecundang yang dihadapi kita membunuh jiwa, membunuh persaan, umpana mayat x ade kepala. .....