Malang Tidak Berbao


Malang memang tidak berbau, kalau lah malang itu dapat aku hidu.. alamaknye .. mmg mase bau malang tu aku da menyorok dalam reban cam anak ayam yang nak dibaham ular, tp inilah kemalangan yang berlaku di pintu pak gad uitm segamat, yang aku nmpak dengan dua bijik mataku yang indah ini... hehehe... memang terok kan kemalangan itu, dengar dari pengakuan saksi2 tempat kejadian dan dari mulut2 tempayang mengatakan, kereta itu memecut agak laju dan ilang kawalan, then merempuh pokok pinang yang keras lagi mantap itu and kereta dipandu itu bergolek golek di atas jalanraya cam filem aksi james bond, kalau lah aku di tmpat driver itu, sungguh sukar untuk aku menghadapinya... amat seksa ape yang dialami oleh si driver itu... dan awek2 di seat blakang turut parah... aku harapkan malang seumpama ini tidak berlaku terhadap diriku... nauzubillah. itulah malang tidak berbau, kita patot berwaspada pada smua apa yang kita buat, tuhan selalu ingin menguji hambanya, hambanya yang kuat pasti dapat menghadapi dengan tenang, ku harapkan si mangsa kejadian tidak giveup untuk memandu dan smua mangsa kejadian ku harap pulih dengan cepat, and tenang menghadapi dunia yang mencabar ini .. insyaallah