Hikayat Hidoop





"Bolot is sinonim wif bolot bott".... itu perkataan terawal yang aku pernah janjikan untuk nukilan pertama akoo, memang dunia ini kecik, memang dunia ini menurut falsafah berbentuk sfera, tapi bagi aku dunia ini tetap bulat seperti wajah wanita sebelah aku ini.huhuu....aku tidak faham apa perkataan yang perlu ungkapkan, aku x faham ape yang aku pikirkan skarang, aku bukan x mahu bergelut perasaan, tp bagi aku, aku suka dengan diriku sekarang. aku suka menjadi aku, aku suka melihat ikan yang dipancing orang, tapi aku x reti memancing ikan, kekadang, ikan berkonvoi datang berhampiran kaki aku, tapi semua ikan itu menurut hati aku, tidak sedap untuk digoreng, tidak boleh dibuat Mee Kongfu kegemaranku, kekadang ikan itu sangat berharga yang x mampu aku miliki kerana kemampuanku yang amat cetek, tp aku manusia, aku tetap insan yang bernama manusia, kenapa aku tidak mampu milikinya kerana hati aku betol2 ingin memilikinya. :-).... menurut wasiat datukku, beliau berkata, kita belom cuba belom tahu, tapi sebelom aku mencuba aku dah tau, tp aku tetap mencuba.. salahkah aku? salahhhhh kot... tp biar la... ikut suke ati aku aaa... aku nak buat ape kan ... yang penting aku gembira dengan ape aku ade sekarang, dengan apa yang aku rasai sekarang, biarlaa mulut orang luas terbuka seperti meminta bola ragbi masuk kedalamnya, tapi aku tetap berkeras aku mau jadi diriku, memilih jalan hidupku. kisah lepas x dapat kulupakan, x dapat aku mudahkan, tapi ruang nadi aku tetap berdenyut mengatakan aku tetap aku......